Alfa Romeo Logo

Models

Sportiškiausio automobilio laurus nuskynė „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“


Neseniai pasibaigusiuose „Metų automobilis 2022“ rinkimuose didelio dėmesio sulaukė „Alfa Romeo“. Sportiškiausiu automobiliu, įveikęs įspūdingus oponentus, pripažintas „Stelvio Quadrifoglio“.

Į sportiškiausiojo titulą iš viso pretendavo 8 superautomobiliai. Žurnalistai ir kiti balsuotojai turėjo galimybę visus išbandyti„Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos“ autodromo trasoje, o po to vykusiame balsavime daugiausia balsų sulaukė būtent „Stelvio Quadrifoglio“.

„Tikrai turėjome iš ko rinktis. Du „Jaguar“, „Porsche“, elektrinė „Audi“. Su visais buvo proga prasivėžinti. Žiauriai smagiai pasitaškėm. Didžiulis malonumas važiuoti arti savo ir arti automobilio galimybių ribų“, – patirtį prisiminė automobilių žurnalistas Renaldas Gabartas.

Jis negailėjo pagyrų „Stelvio Quadrifoglio“, kuris, anot jo, yra kartu ir sportinis, ir kasdienio naudojimo automobilis. „Stelvio“ atrodo gana nekaltai, toks artimas kasdieniam krosoveriui. Kai mes kalbame apie sportinį automobilį, visada laukiame kietos pakabos, didelio triukšmo. „Stelvio“ kitoks, jis derina viską. Ir patogumą, ir galią. Jei nespaudi visų 510 arklio jėgų, tai smagu važinėti kasdien. Bet jei išnaudoji tą galią, tai vairavimo pojūtis kosminis. Nors automobilis masyvus, sveria beveik 2 tonas, bet jis gerai valdomas ir stabilus posūkiuose“, – pasakojo įmonėje „Transeksta“ atstovu spaudai dirbantis R. Gabartas.

„Stelvio Quadrifoglio“ yra montuojamas V6 „Bi-Turbo“ 510 arklio galių variklis. Iki 100 km/h italų pasididžiavimas įsibėgėja per vos 3,8 sekundės. Degalų sąnaudos nėra mažos, bet važiuojant normaliu režimu galima sutilpti į 12 litrų šimtui kilometrų. „Stelvio Quadrifoglio“ kainos prasideda nuo 94 tūkst. eurų.

„Šis automobilis  išskirtinis vien savo idėja, kad vis dar šiais laikais sukuriami tokio dydžio automobiliai su tokio dydžio varikliais. „Alfa Romeo“ norėjo sukurti greitą automobilį, kurį galima vairuoti ir sportiškai, ir gatvėje. Idėja labai graži, o galutinis produktas – jiems sumanymas puikiai pavyko“, – sakė garsus lenktynininkas Dominykas Butvilas.

Jis taip pat yra ir „Alfa Romeo“ ambasadorius, o „Stelvio Quadrifoglio“ vairavo ir Žurnalistų ralyje, „Nemuno žiede“ demonstruodamas geriausius rato įveikimo laikus.

„Stelvio Quadrifoglio“ gyrė ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Egidijus Janavičius. Jis italų „eržilą“ taip pat išbandė „Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos“ autodromo trasoje.

„Aš į rinkimus atvažiavau nežinodamas, iš ko rinksiu, norėjau vertinti tik tai, ką gaunu. Buvo tokia įdomi situacija prieš važiavimus. Gulėjo ant stalo visų automobilių rakteliai. Man visada estetika ir patrauklu, ir svarbu. Nusprendžiau pirmą bandomą automobilį išsirinkti pagal raktą. „Porsche“ raktas išsiskyrė, „Audi“ geras, bet man patiko „Alfa Romeo“ raktas – medžiagos, atlikimas, kompozicija. Jį pasirinkau, jį pirmą ir bandžiau, – prisiminė E. Janavičius. – „Stelvio“ padarė didelį įspūdį. Įspūdinga akceleracija, puiki stabdžių sistema, elitinė išmetimo sistema. Garsas kokybiškas, išvaizda puiki. Interjere patiko, kad jis klasikinis. Man nelabai patinka modernumas, mėgstu klasikinį elementų išdėstymą panelyje. Sėdynės, jų apdirbimas, anglies pluošto detalės – visa tai atspindi sportiškumo jausmą. Raudona siūlė puikiai dera. Jausmas, emocija puiki.“

Butvilui taip pat labai patiko „Stelvio“ vidinė apdaila. Tiesa, jis pastebėjo, kad joje klasika susilieja su modernumu: „Kai žmonės pamato tokio automobilio kainą, jie tikisi prabangos. Prabangos čia užtenka, yra viskas, ko reikia. Sakyčiau, dizainas net kiek asketiškas, santūrus, bet yra ir naujų technologijų – tikras anglies pluoštas, tikra oda.“

Visi pašnekovai taip pat pabrėžė puikią „Stelvio Quadrifoglio“ dinamiką ir vairavimo stabilumą. „Su kitais SUV‘ais yra tas pojūtis, kad galbūt nespėsi sustabdyti, kad gal pakryps į šoną. Su „Stelvio“ nieko panašaus, tai labai stabilus automobilis“, – pažymėjo R. Gabartas.

Jis taip pat juokavo, kad jau neužilgo toks „Stelvio Quadrifoglio“ gali tapti savotišku automobilizmo dinozauru: „Netolimoje ateityje tai gali tapti tikra relikvija, nes tokie automobiliai yra nykstanti rūšis. V6 varikliai ne užilgo taps tikrais dinozaurais. Kaip dabar mes stebimės Smetonos laikų automobiliais, taip po kelių dešimtmečių šis „Stelvio“ bus tikra, labai brangi relikvija“, – šviesią ateitį „Alfa Romeo“ šedevrui prognozavo žurnalistas.

Stelvio_Quadrifoglio_Sportiškiausias_automobilis