PRIEŠ 65 METUS ALFA ROMEO PASIEKĖ PIRMĄJĄ SAVO PERGALĘ - FCA Importers - Alfaromeo

NEWS

Global

PRIEŠ 65 METUS ALFA ROMEO PASIEKĖ PIRMĄJĄ SAVO PERGALĘ

31 July 2015

News-1

Dėl savo sportinių pasauliniu mastu žinomų sėdynių vienvietis Alfetta 158 modelis neabejotinai vienas prestižiškiausių ir vertingiausių Alfa Romeo istorijos muziejaus egzempliorių. Šiandien 65-ąsias savo laimėjimo metines švenčiantis automobilis pirmąjį kartą nugalėjo tuo metu naujame Formulės 1 čempionate Biscione. Dar 1950 m. gegužės 13 d. net keturi Affetta dalyvavo lenktynėse Silverstouno trasoje Anglijoje. Sėkmė nusišypsojo sezono pabaigoje nugalėtoju tapusiam Giuseppe „Nino“ Farina ir Luigi Fagioli, kylančiai Argentinos žvaigždei Juan Manuel Fangio, kuris 1951 m. pelnė pasaulinį nugalėtojo titulą su Alfetta, ir britų vairuotojui Reg Parnell, siekiant pagerbti valstybę, kurioje pirmą kartą toks čempionatas buvo organizuotas. Lenktynes laimėjo Farina, o dvi kitos vietos ant pakylos taip pat atiteko Alfa Romeo. Milane įkurtos bendrovės automobiliai užėmė lyderių pozicijas per visas lenktynes. Lygiai toks pat scenarijus kartojosi ir viso čempionato metu. Per sezoną Farina-Fagioli-Fangio trio visuomenės buvo pavadinta „3F“. Kartu jie padėjo išlaikyti Italijos valstybės vardą tarptautinių lenktynių sporto aukštumose – šis laikotarpis buvo istoriškai svarbus ne tik Italijai, bet ir pačiai Alfa Romeo. Neeilinis Alfa Romeo komandos pasirodymas buvo „Grand Prix of Great Britain“ – „III RAC British Grand Prix“, kurios tais metais buvo pramintos „European Grand Prix“. Jos vyko ant Nortamptonšyro trasos pagal 1948 m. nustatymus. Silverstounas, 40 mylių į šiaurę nuo Londono – tai trasa, transformuota iš buvusio Karališkųjų pajėgų aerodromo. Ši trasa turėjo tapti viena įspūdingiausių F1 etapų.
Pamojavus languota vėliava tarp Abatijos ir Vudkoto karalius Jurgis IV asmeniškai pasveikino visus Alfa komandos vairuotojus už išskirtinius rezultatus: lyderio poziciją (Farina), pergalę (Farina) ir kitas dvi vietas ant pakylos, greičiausią ratą (Farina) ir geriausius rezultatus visoje „Grand Prix“ lygoje. „Nino“ taip pat parsivežė namo tris F1 pergales. Tai buvo naujos lenktynių pasaulio eros pradžia. Per ateinančius dešimtmečius Formulė 1 pateko į labiausiai visuomenės sekamą „Karalienės“ kategoriją – tikru pasauliniu fenomenu. Alfa Romeo žengs neįtikėtinos komercinės plėtros tarptautiniu keliu. Alfa 158 – 1938 metų projektas, o „Alfetta“, su kuria buvo dalyvauta lenktynėse, dar dvylika metų išliko savo techninės plėtros kelyje. Pagal naujas F1 taisykles automobiliuose galima montuoti 1,5 litro variklį su kompresoriumi arba 4,5 litrų darbinio tūrio variklį su atmosferine galia: 158 modelyje integruotas 1479 cm3 vienos eilės aštuonių cilindrų variklis su kompresoriumi. Šis modelis, kurio galia 1938 m. siekė 195 AG, 1950 m. Silverstouno trasoje jau siekė 300 AG. Jau 1951 m. pagal 158 modelį sukurtas 159 modelis, kurio variklio maksimali galia buvo net 425 AG (450 AG bandymų metu). Ir visa tai dėl dviejų pakopų turbokompresoriaus ir daugybės papildomų patobulinimų. F1 taisyklėse nenurodomas automobiliams taikomas svorio apribojimas ar pripildytų degalų kiekis.
158 modelio lyderystė Silverstouno trasoje turėjo didelės simbolinės reikšmės Alfa Romeo. Sportiniai Alfetta pasiekimai paskatino Alfa atgimti po visų dėl pasaulinio karo patirtų sunkumų ir nepataisomos žalos. Alfetta 158 – tarytum paskutinis prieškario eros modelis. Dar 1951 m., po to, kai Fangio su 159 modeliu laimėjo antrąjį pasaulio čempionatą, Alfa Romeo oficialiai pasitraukė iš lenktynių ir sutelkė visą savo dėmesį į serijinei gamybai reikalingą personalą ir įrangą.

Paskutinės naujienos apie Alfa Romeo