Dizainas - FCA Importers - Alfaromeo

Dizainas

Dizainas

BLOCK-1

ALFA ROMEO ŽENKLELIS

Alfa Romeo ženklelis sukurtas 1910 m., pirmą kartą suprojektavus šį automobilį Milane. Du gerai žinomi šiame ženklelyje naudojami simboliai, savivaldybės logotipas Raudonas kryžius ir Visconti gyvatė, tapo Lombard automobilių gamintojo emblemomis. Nuo pat XX amžiaus pradžios šis ženklelis beveik nepakito.

IŠSKIRTINĖS SAVYBĖS 

Pirmas ženklelis buvo sukurtas 1910 m. – 1915 m. Pavadinimas A.L.F.A., reiškęs Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, buvo nuo pat pradžių. Apskritos formos ženklelio šonus puošė Visconti šeimos heraldikos simboliai. Į dvi dalis padalintame apskritime buvo raudonas kryžius baltame fone (kairėje), o dešinėje – priešą ryjanti Visconti šeimos gyvatė – drakonas.
Žodžius Alfa ir Milano skyrė du Savojos mazgai, kurie ženklelyje išliko iki pat Italijos monarchijos žlugimo.

POKYČIAI

Originalusis Alfa Romeo ženklelis pirmą kartą pakeistas 1915 m., kai bendrovės valdymą perėmė inžinierius Nicola Romeo. Į pavadinimą buvo įtraukta jo pavardė ir tapo „Alfa Romeo“.
Po pirmos pasaulyje P2 pergalės ženklelis buvo papildytas visą jį juosiančiu sidabro spalvos laurų vainiku.
Dėl griežtų pokario laikotarpiu taikytų taupymo priemonių ir subombarduotos liejyklos buvo pradėta gaminti supaprastintą vienos spalvos ženklelį. Paskelbus Italiją Respublika, du Savojos mazgai pašalinti ir pakeisti banguotomis linijomis. Dar 1950 m. ženkleliui sugrąžinta ankstesnioji spalvinga šlovė, o 1972 m., po Alfa Sud gamyklos netoli Neapolio atidarymo, nuspręsta pašalinti ir žodį „Milano“.

NAUJAUSI STILIAUS POKYČIAI

Paskutinį kartą ženklelio stilius keistas XIX a. 9-ajame dešimtmetyje – padidintas ženklelio skersmuo ir pašalintas laurų vainikas. Alfa gerbėjams visame pasaulyje Alfa Romeo ženklelis visuomet reiškė aistros ir sportiškumo sąsają; teisingų ir tikrų vertybių simbolį, niekuomet nesibaigiančius meilės nuotykius.

BLOCK-3

AUTOMOBILIO PRIEKIS

Dėl išskirtinio transporto priemonės priekio modelį galima atpažinti iš pat pirmo žvilgsnio. Būtent toks ir yra Alfa Romeo – tradiciškai sportinis automobilis, kurio priekinė dalis atrodo patraukliai, agresyviai bei atspindi inžinerijos tobulumo kokybę ir įmantrumą.

KILMĖ 

1910 m. 24 AG Alfa modelis buvo puoštas didelėmis vertikaliomis žalvarinėmis radiatoriaus grotelėmis su dviem šonuose integruotais dujomis kūrenamais žibintais. Po dvidešimties metų automobilio priekis tapo nuolaidesnis, puoštas dvejomis apsauginėmis grotelėmis.
Atsiradus naujiems apdirbimo procesams, formos tapo lygesnės ir dinamiškesnės: jos tapo akivaizdžiai matomos  pirmiausia 8C 2900 B Lungo ir vėliau – Villa d’Este modeliuose, kurių ženkleliai puošti papildomomis juostelėmis.

„TRILOBO“ TRIJŲ DALIŲ MOTYVAS  

Dar iki Giulietta modelio Alfa kūrė iš trijų dalių sudarytą automobilio priekį su centriniu skydeliu ir ikoniškomis šoninėmis dalimis, kurias puikiai papildė apvalūs priekiniai žibintai.
Moderniosios arba „racionaliosios“ eros metu per visą priekinės automobilio dalies plotį buvo integruotos oro įleidimo angos, centrinis skydelis ir priekiniai žibintai. Būtent šios savybės kito labiausiai: GTA modelyje priekiniai žibintai buvo apvalūs, Alfasud – stačiakampio formos, o Alfa 75 – trapecijos formos.
Alfa 164 ir GTV/Spider modeliuose ženklelis ir vėl buvo integruojamas ant variklio gaubto, o 156 modelyje – dominuojančioje vietoje automobilio priekyje, taigi automobilio numeriai perkelti į šoną.
Pastaraisiais metais, Alfa Romeo automobiliuose ir nuspręsta naudoti ikoniškąjį trijų dalių motyvą, pavyzdžiui, 147 ar 8C Competizione modeliuose. Taip neabejotinai pažymima nauja šios automobilių šeimos sąsaja su Brera.

MODERNUMAS

Priekinė šių automobilių dalis vis dar išskirtinė – net ir pačiuose naujausiuose Alfa modeliuose.
Alfa Mito priekis puoštas didelėmis oro įleidimo angomis, kurių reikia tiekti orą galingam šiame modelyje integruotam varikliui, stilinga klasikinių grotelių versija ir ant variklio gaubto integruotu ženkleliu.
Naujasis Giulietta modelio priekis kuriamas aplink klasikinį Alfa Romeo ženklelį – esminį, tarp oro įleidimo angų integruotą šių automobilių elementą.

BLOCK-5

RATLANKIAI

Dėl harmoniją ir eleganciją spinduliuojančių puikių ir tikslaus dizaino Alfa Romeo ratlankių juos atskirsite iškart. Ši išskirtinė savybė išryškina nuolatinės ir ilgametės tobulų formų bei medžiagų paieškos rezultatą.

TRADICIJA


Pirmo 24 AG Alfa modelio iš 23 masyvių medinių stipinų sudaryti ratlankiai – atspirties taškas Alfa Romeo kelionėje šiandieninių ratlankių link.
Dėl didelio šių ratlankių svorio greitai atsirado poreikis sukurti kažką lengvesnio. Viso to rezultatas – atskiri metalo stipinai, sutvirtinti centrine veržle su dviem atšakomis. Kai kuriais atvejais stipinai būdavo padengti prabangiais pusrutulio formos aliuminio gaubtais: vienas tokių pavyzdžių – įmantrusis, tokio pat pavadinimo stiliaus konkurso laureatas Villa d’Este.
Po Antrojo pasaulinio karo prasidėjusiai didelio masto gamybai reikėjo štampuoto plieno ratlankių su skylutėmis ir chromo gaubtais.
Vieni tokių pavydžių – 1954 m. Giulietta ir 1962 m. sedanas Giulia. Jau nekalbant apie tangentinius stipinus ir išsikišusius priekinius ratlankius, sukurtus atlaikyti masyvius diskinių stabdžių suportus.

INOVACIJA

Noras sukurti dar greitesnius lenktyninius automobilius lėmė lengvojo lydinio ratlankių atsiradimą: pavyzdžiui, TZ, ¬TZ2 ir 33 Stradale modeliuose. Įgaubtą paskutiniojo modelio paviršių išties verta paminėti.
Vėliau šie ratlankiai buvo pritaikyti geriausių specifikacijų standartinės gamybos automobiliams, kaip antai, 156 (žvaigždės formos lengvo lydinio ratlankiams su apvaliomis skylutėmis) ir 147 GTA modeliams.
Alfa Mito pritaikyti ratlankiai buvo su platesne anga. Dėl tokio sprendimo padangų buvo užtikrintas geresnis sukibimas su kelio danga, taigi tapo įmanoma akivaizdžiai pagerinti automobilio valdymą.  
Visos skirtingos dizaino interpretacijos vėliau buvo pritaikytos naujajam Giulietta dizainui su „Progressive“, „Distinctive“ ir „Quadrifoglio Verde“ versijomis.
Plėtros ir tobulinimo procesas vis dar tęsiasi tiek atkuriant senus dizainus, tiek ir ieškant būdų atrasti dar neatrastą.

BLOCK-7

RANKENĖLĖS

Rankenėlės – vienas pagrindinių per visą Alfa Romeo istoriją pakitusių aspektų. Daugeliu atvejų su rankenėlių klausimą buvo mėginama išspręsti dar projektavimo stadijoje, tačiau kartais jos būdavo neatsiejama automobilio kūrimo dalis.

PIRMIEJI MODELIAI 

Pirmuose modeliuose rankenėlės atrodė kaip pritaikytos įprastų namų rankenų ar kitų naudojamų prietaisų rankenų versijos: 24 AG modelio rankenėlė primena spintelės rankenėlę, o 20–30 modeliuose panaudota mūsų dienomis vis dar naudojama standartinė namų rankenėlė.

KLASIKINĖS RANKENĖLĖS

Per ateinančius metus, kai automobilių pasaulis dar labiau įsitvirtino, rankenėlės tapo labiau būdingos tik automobiliams (2000 Sportiva modelio rankenėlė buvo paslėpta). Vis dėlto, bent jau iki Antrojo pasaulinio karo pabaigos rankenėlės nuolat kito.
Rankenėlės, kurias šiandien vadiname klasikinėmis buvo sukurtos XIX a. 6-ajame – 7-ajame dešimtmetyje. Jos buvo ergonomiškos ir su atidarymo mygtuku. Tokias galima pamatyti Giulietta Sprint ir Giulia modeliuose.

TOLYGIAI Į KĖBULĄ INTEGRUOTOS RANKENĖLĖS

Per tris dešimtmečius nuo 1961-ųjų iki 1989-ųjų m. dėl kruopščiai kuriamo dizaino atsirado tolygiai į kėbulą integruotos neišsikišusios rankenėlės. Tai iliustruoja trys pavyzdžiai: Giulia GT, Alfetta GTV ir Alfa 164.

PAKARTOTINĖ PERŽIŪRA 

XX a. 10-ajame dešimtmetyje rankenėlės tapo tyrimų ir plėtros objektas: masyvios ir chromuotos priekyje – tarytum ideali dviejų pieštukų lazdelių jungtis, o gale – į durelių statramstį įlietos durelės, suteikiančios automobiliui tikrą sportinio coupé formą.
Toks pat sprendimas pritaikytas 147, GT ir Mito modeliuose. Vis dėlto, naujajame 159 modelyje chromuota trikampio formos rankenėlė ne tik išsiskiria iš šoninės automobilio dalies, bet ir sukuria dar „brandesnio“ automobilio įvaizdį.
Išskirtinės praeityje naudotų rankenėlių savybės pakartotinai naudojamos ir pačiuose naujausiuose Alfa modeliuose: elegantiškos paslėptos galinės rankenėlės sukurtos specialiai naujajam Giulietta modeliui.

BLOCK-9

MEDŽIAGOS

Automobilių inžinerijoje pradėti naudoti veidrodžiai.  Tvirtumo, lengvumo ir našumo paieška Alfa Romeo istorijoje padėjo užtikrinti, kad kiekviena šio automobilio dalis būtų sukurta ir pagaminta naudojant tik pačias įvairiausias medžiagas.

METALAI

Viena esminių šio 1910 m. automobilio savybių – metalas. Jis naudotas ne tik kaip danga, bet ir kaip paties automobilio struktūrinė medžiaga. Dar viena per visą Alfa Romeo istorijos laikotarpį naudota medžiaga – plienas. Vienas pavyzdžių, didelis panaudoto plieno kiekis kuriant AR51 modelį, dar žinomą kaip Matta. Titanas taip pat naudotas kaip struktūrinė lenktyninių automobilių važiuoklės ir pakabos sistemų dalis 1982 m. F1 179 F modeliuose.  Laikui bėgant mechaninėms, struktūrinėms ir kėbulo dalims gaminti vis dažniau buvo naudojamas aliuminis ir jo lydiniai.  Tokią tendenciją puikiai atspindi 1965 m. GTA modelio pavyzdys.  Pastaruoju metu Alfa Romeo automobiliams gaminti naudojamas aliuminis, didelio stiprio plienas ir magnis – tokiu būdu automobilio sudedamųjų dalių svoris sumažintas net 35 proc.

KOMPOZITAI

Tokios medžiagos pirmiausia pradėtos naudoti kėbului, o vėliau ir visoms su juo susijusioms sportinių automobilių dalims gaminti – galiausiai neįtikėtini rezultatai tapo akivaizdūs. Pirmiausia stiklo pluoštas panaudotas 33 SC 12 (1977 m.) modelyje, o Gruppo C (1989 m.) prototipe – kevlaras. Ekstremalumai pasiekti 8C Competizione modelyje, kuriame dėl anglies pluošto dalių automobilis tapo tiesiog unikalus. Išskirtinis ir Alfa MiTo su aliuminio ir anglies pluošto detalėmis.

PLASTIKAS

Seniau plastikas buvo pigi alternatyva metalui, medienai ir odai.  Šiandien plastikas – priemonė dizainui kurti; dėl technologijų plėtros tapo įmanoma sukurti puikiai atrodančias ir malonias liesti medžiagas:  matinį minkštą plastiką. Dėl jo dizaino, apdirbimo ir apdailos tapo įmanoma nesunkiai sujungti plastiką su kitomis medžiagomis ir panaudoti net ir aukščiausios klasės automobilių interjere.  Šiandien eksterjere naudojamas plastikas yra dažomas, taigi jį sunku atskirti nuo metalinių dalių. Be to, dėl šios medžiagos išties sumažinamas automobilio svoris ir kaina.

PRIETAISŲ SKYDELIS

Nors ir kitų automobilių gamintojai bando padaryti prietaisų skydelius išskirtinius, Alfa Romeo pavyko sukurti jį išties ypatingą. Alfa Romeo prietaisų skydelis atspindi daugelį metų trukusį automobilių gamybos progresą.

PLĖTRA

Dar 1910 m. prie medžio plokštės pakako prisukti vos keletą valdiklių ir ją buvo galima vadinti „prietaisų skydeliu“. Atsirandant vis daugiau modelių, buvo kuriami vis sudėtingesni prietaisų skydeliai. Valdiklių skaičius augo, o medžio plokštė buvo pakeista į prietaisų skydelį – pirmiausia plokščią, o vėliau labiau lenktų formų.
Po Antrojo pasaulinio karo rankenėlių ir skydų gamyboje tapo įprasta naudoti sintetines medžiagas, kaip antai, bakelitą ir polimetilakrilatą: tokia tendencija pastebima Villa d’Este ir Giulia T.I. modeliuose.
Taip palaipsniui klasikiniu Alfa Romeo modeliuose tapo apvalių formų prietaisų skydelis su vairuotojo priešakyje integruotu apsukų ir greičio matuokliu. Galiausiai tiek lenktyniniuose, tiek ir sportiniuose automobiliuose (pavyzdžiui, TZ2 ir 33 Stradale) spidometras perkeltas į keleivio pusę.
Šiuos pagrindinius matuoklius papildė ir antriniai mažesnio skersmens prietaisų skydelio centre integruoti matuokliai (degalų, alyvos, vandens): kaip pavyzdį galima pateikti 1966 m. Duetto, Alfa 156 ir 8C Competizione.

ŠIANDIENINIS STILIUS 

Dėl naujausių pokyčių prietaisų skydelį nuspręsta orientuoti į vairuotoją. 
Šiandien vairuotojui suteikiamas tobulos automobilio kontrolės pojūtis, saugi keleivių kabina ir nesunkiai pasiekiami valdiklis. Vairuotojo kontrolės pojūtį tik dar labiau sustiprina žinojimas, kad visi automobilio keleiviai yra saugūs ir jaučiasi patogiai.
Naujausių Alfa automobiliams pritaikytų prietaisų skydelių atnaujinimų: tvirtas prietaisų skydelis su intuityviais valdikliais ir grafika, pritaikyta specialiai Alfa Romeo Mito; horizontalus prietaisų skydelis naujajam Alfa Romeo Giulietta, primenantis istorinį XIX a. 6 dešimtmečio modelį su centre integruotais dviejų padėčių mygtukais.

Paskutinės naujienos apie Alfa Romeo